Dopravní podnik zprovoznil nový terminál i trolejbusovou trať. A plánuje i dál




Přestup mezi železniční a hromadnou dopravou u pardubického hlavního nádraží je díky novému terminálu nyní pohodlnější. Dopravní podnik by také rád prodloužil několik linek trolejbusů či zmodernizoval odbavovací systém pro cestující.

Od konce června je před pardubickým hlavním nádražím v provozu nový přestupní terminál veřejné dopravy. Současně s ním zbudoval dopravní podnik téměř kilometr dlouhou trolejbusovou trať.

„Projekt trolejbusové trati umožňuje, aby nově postavený terminál mohl být obsluhován i trolejbusovými linkami. A to jak těmi, které kolem nádraží projíždí, tak těmi, které zde končí,“ uvedl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.

„Také přestup mezi MHD a železniční dopravou je nyní pohodlnější a rychlejší díky přiblížení zastávek a odstranění nutnosti přecházet frekventovanou silnici,“ dodal Pelikán.

Jedná se o první dokončený projekt zařazený do Integrované územní investice Hradecko-pardubické aglomerace (ITI). Předpokládaná podpora z Evropských strukturálních a investičních fondů činí až 14 milionů korun.

Další návrhy jsou v přípravě

Dopravní podnik podle slov svého ředitele připravuje zároveň několik dalších projektů, které jsou v různé fázi připravenosti.

Ještě v letošním roce by rád uspěl s plánem na modernizaci radiové sítě pro řízení provozu MHD. Do konce roku by také měly být prodlouženy dvě trolejbusové trati – ze zastávky Polabiny-Sluneční přes Trnovou do Ohrazenice (linka číslo 6) a dále v Pardubičkách ze stávající točny u záchranné služby na zastávku Zámeček.

„V roce 2018 plánujeme modernizaci odbavovacího systému pro cestující o možnost platby bankovní kartou a pořízení čtyř speciálních trolejbusů s možností provozu mimo trolejové vedení, napájených z akumulátoru,“ sdělil manažer aglomerace ITI Miroslav Janovský.

Další rozsáhlý návrh navazuje na aktuálně největší investiční akci na území města, stavbu severojižního průtahu městem po silnici I/37. Právě zde by měla v blízké budoucnosti vyrůst nová trolejbusová trať mezi vozovnou na Dukle a novým terminálem u hlavního nádraží, po novém nadjezdu, s vyhrazeným pruhem pro MHD.

Zatím posledním připravovaným projektem je pak výstavba nové měnírny ve středu města u zimního stadionu.


Autor: ) (red



Vyhledáváme ty nejlepší zážitky ve městě.
Chcete o nich vědět mezi prvními?

Přidejte se k nám na facebooku!

Zapojte se do dění. Bavte se a vyhrávejte.

Partneři portálu: