Od konce června je před pardubickým hlavním nádražím v provozu nový přestupní terminál veřejné dopravy. Současně s ním zbudoval dopravní podnik téměř kilometr dlouhou trolejbusovou trať.
„Projekt trolejbusové trati umožňuje, aby nově postavený terminál mohl být obsluhován i trolejbusovými linkami. A to jak těmi, které kolem nádraží projíždí, tak těmi, které zde končí,“ uvedl ředitel dopravního podniku Tomáš Pelikán.
„Také přestup mezi MHD a železniční dopravou je nyní pohodlnější a rychlejší díky přiblížení zastávek a odstranění nutnosti přecházet frekventovanou silnici,“ dodal Pelikán.
Jedná se o první dokončený projekt zařazený do Integrované územní investice Hradecko-pardubické aglomerace (ITI). Předpokládaná podpora z Evropských strukturálních a investičních fondů činí až 14 milionů korun.
Další návrhy jsou v přípravě
Dopravní podnik podle slov svého ředitele připravuje zároveň několik dalších projektů, které jsou v různé fázi připravenosti.
Ještě v letošním roce by rád uspěl s plánem na modernizaci radiové sítě pro řízení provozu MHD. Do konce roku by také měly být prodlouženy dvě trolejbusové trati – ze zastávky Polabiny-Sluneční přes Trnovou do Ohrazenice (linka číslo 6) a dále v Pardubičkách ze stávající točny u záchranné služby na zastávku Zámeček.
„V roce 2018 plánujeme modernizaci odbavovacího systému pro cestující o možnost platby bankovní kartou a pořízení čtyř speciálních trolejbusů s možností provozu mimo trolejové vedení, napájených z akumulátoru,“ sdělil manažer aglomerace ITI Miroslav Janovský.
Další rozsáhlý návrh navazuje na aktuálně největší investiční akci na území města, stavbu severojižního průtahu městem po silnici I/37. Právě zde by měla v blízké budoucnosti vyrůst nová trolejbusová trať mezi vozovnou na Dukle a novým terminálem u hlavního nádraží, po novém nadjezdu, s vyhrazeným pruhem pro MHD.
Zatím posledním připravovaným projektem je pak výstavba nové měnírny ve středu města u zimního stadionu.
Autor: ) (red
Přidejte se k nám na facebooku!